• หน้าหลัก
  • เกี่ยวกับหลักสูตร
    • หลักสูตรภาษาอังกฤษ
      • หลักสูตร 67.
        • ร่างหลักสูตร67
        • แบบสอบถาม
        • ทำเนียบผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย
        • กิจกรรมพัฒนาหลักสูตร
        • เอกสารพัฒนาหลักสูตร
        • เอกสารหลักสูตร OBE
      • หลักสูตร 62
      • หลักสูตร 59
    • โครงสร้างหลักสูตร
    • ปรัชญา วิสัยทัศน์ พันธกิจ
    • คุณลักษณะบัณฑิต
    • ผลการเรียนรู้ที่คาดหวัง
    • แผนพัฒนาโปรแกรม
    • MOU Gotoco
    • ประชาสัมพันธ์
    • Test Blueprint for English Program
    • เกณฑ์มาตรฐานหลักสูตร ป.ตรี 65
  • บุคลากร
    • อ.ประจำหลักสูตร
    • กิจกรรมบุคลากร
    • แผนพัฒนาบุคลากร
    • มคอ.3-5
    • คำสั่ง ประกาศโปรแกรม
    • ส่งข้อมูลข่าวสาร
    • ฐานข้อมูลโปรแกรม
    • KPRU E-Services
      • ตารางสอน
      • ระบบจัดเก็บเกียรติบัตร
      • ระบบขอออกเกียรติบัตร
      • บันทึกการเป็นวิทยากร
      • KRPU Short URL
      • E-Personal
      • ปฏิบัติราชการ A1
      • แจ้งซ่อมอาคารพัสดุ
      • ระเบียบ ประกาศ มหาวิทยาลัย
    • เกณฑ์การประเมินผลการปฏิบัติราชการ (A1)
  • บริการนักศึกษา
    • คู่มือนักศึกษา
    • E-student
    • ประเมินการสอนออนไลน์
    • ประกาศและคำสั่ง
    • ตรวจสอบผลการเรียน
    • ตารางเรียนและสอบนักศึกษา
    • แผนการเรียนนักศึกษา
    • ทุน กยศ.
    • ระบบบที่ปรึกษาหมู่เรียน
    • กิจกรรมพัฒนานักศึกษา
    • การอุทธรณ์ผลการเรียน
  • ทำเนียบนักศึกษา
    • ศิษย์ปัจจุบัน
      • รหัส 66.
        • 6611205
        • 6611206
      • 6511205
      • รหัส 64.
        • 6411204
        • 6411205
      • รหัส 63.
        • 6311204
        • 6311205
    • ศิษย์เก่าดีเด่น
      • 2565
    • ศิษย์เก่า
      • รหัส 62.
        • 6211205
        • 6211206
      • รหัส 61.
        • 6111206
        • 6111221
      • รหัส 60.
        • 6051201
        • 6011206
      • 5911206
    • การบรรจุข้าราชการครู
      • ปี 2566
      • 5351201
      • 5211212
    • Hall of Fame
    • รูปหมู่แต่ละรุ่น
    • แบบสำรวจบัณฑิต (ศิษย์เก่า)
    • แบบสำรวจข้อมูลนักศึกษาใหม่
  • บทเรียน
    • English via Literature
      • PBS Kids
      • Super Simple Songs
      • VoiceTube
      • Learn English with Cartoons
      • Learn English online through movies
      • American Literature
      • Thai Fairy Tales
      • Learn English With TV Series
    • Basic English on Youtube
      • Lucy Max English
      • English Easy Practice
      • Chit Chat
      • BBC Learning English
      • National Geographic Learning - ELT
    • E–leaning มรภ.กพ
    • EnglishDiscoveries
    • Thaimooc
    • KPRU Mooc
    • Wolframalpha
    • BBC Learning English
    • Duolingo
    • VOA Learning English
    • Khan Academy
    • Newgeneralservicelist
    • ESL-LAB
    • Learn English British Council
    • Eleven Labs
    • Ozdic.com
    • Er-central.com
  • ประกันคุณภาพ
    • เล่มประกันคุณภาพ
      • 2565
      • 2564
      • 2563
    • ระบบคำนวณ FTE
      • ระบบคำนวน FTEs
      • คู่มือการใช้งาน
      • ประกาศค่า FTEs
    • ผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย
    • Download
    • แบบสอบถามการมีงานทำศิษย์เก่า
    • VDO QA KPRU
    • แบบประเมินความต้องการนักศึกษา
    • แบบประเมินความพึงพอใจนักศึกษาปัจจุบัน
    • แบบประเมินความพึงพอใจของอาจารย์ในหลักสูตร
    • แบบให้ข้อเสนอแนะจากผู้มีส่วนได้ส่วนเสีย
    • แบบประเมิน PLOs หลักสูตร
  • กิจกรรม/โครงการ
  • งานฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู
    • ระบบบริหารจัดการฝึกประสบการณ์วิชาชีพ
    • รายงานการนิเทศ
      • บันทึกข้อมูลการนิเทศ (สำหรับอาจารย์)
      • ปีการศึกษา 2567
      • ปีการศึกษา 2566
      • ปีการศึกษา 2565
    • แบบบันทึกการเข้ารับคําปรึกษาตามภาระงาน
    • เอกสารที่เกี่ยวข้อง
    • แบบสำรวจข้อมูลวิจัย
  • บริการวิชาการ
  • งานวิชาการและวิจัย
    • ฐานข้อมูลวิจัย
      • Pic & VDO.
        • Fooocus AI
        • Runwayml.com
        • Chat.qwen.ai
        • Midjourney
        • Microsoft Designer
        • Pictory.ai
        • Gentube
      • General AI.
        • Chat GPT
        • The Gemini API
        • Gemini
        • Claude
        • Chat PDF
        • Citation Generator
        • Check and Citation Generator
        • Jenni's AI
        • Manus AI
        • twee.com (test generator)
        • ZeroGPT (AI Detector)
        • AI Detector by JustDone
        • Originality.ai
        • GoogleNotebookLM
      • AI for Research Writing.
        • Zotero.org
        • Trinka.ai
        • Paperpal
        • Consensus
        • Scispace
        • Staorm from Stanford University
        • Statistical Analysis
        • Julius AI
        • Scholarcy
        • Scribbr
        • Turnitin
        • Elicit
        • Wolframalpha.com
        • Microsoft Academic
      • ThaiJo
      • KPRU E-Services
      • Thailand Digital Collection (ThaiLIS)
      • e-theses Online Service (EThOs)
      • Dart-Europe
      • Theses Canada
      • Electronic Theses & Dissertations Center
      • PrintDigitala Vetenskapliga Arkivet (DiVA Portal)
      • Global ETD Search
      • Thai Thesis & Research Databases
      • Dissertations.se
      • ERIC : Educational Resources Information Center
      • Free Ebook Service
      • Australian National University : ANU Press
      • National Library of Thailand
      • Google Scholar
      • การพัฒนางานวิจัยให้มีคุณภาพและใช้ประโยชน์ได้จริง
      • วิจัยด้านการศึกษา ม.รามคำแหง
      • Semantic Scholar
      • Internet Archive
      • Education Glossary (A to Z)
      • คลังข้อมูลงานวิจัยไทย
      • ทิศทางการวิจัยทางการศึกษา 68-70
    • ผลงานวิจัยอาจารย์
    • ผลงานวิจัยนักศึกษา
    • ประกาศ/ระเบียบ
  • ติดต่อเรา
  • Essays


Bloom’s Taxonomy of Learning

11 มีนาคม 2566 52 98,563,116 Share

Bloom’s Taxonomy of Learning

(Thirawit Praimahaniyom, March 11, 2023)

 

        In 2001, a revised version of Bloom's Taxonomy of Learning was published by Anderson and Krathwohl, which reflected changes in education and society since the original framework was introduced in 1956. This essay will define and describe each step of the new version of Bloom's Taxonomy, with references to supporting literature.
        The first level of the new version of Bloom's Taxonomy is Remembering, which includes the ability to recall previously learned information. This level encompasses basic knowledge and facts that are necessary for understanding a subject. According to Huitt and Hummel (2003), remembering is essential for developing a strong foundation of knowledge in a subject area.
 

      The second level is Understanding, which involves the comprehension of concepts and ideas. This level requires students to interpret and explain information in their own words. As noted by Krathwohl (2002), understanding is a prerequisite for more advanced cognitive skills, such as analysis and evaluation.
 

      The third level is Applying, which involves the ability to use knowledge and skills in real-world situations. This level requires students to apply what they have learned to new and complex situations. As noted by Krathwohl (2002), applying is essential for developing problem-solving and decision-making skills.

        The fourth level is Analyzing, which involves breaking down information into smaller components to understand its structure and organization. This level requires students to identify patterns and relationships in information. According to Anderson and Krathwohl (2001), analyzing is essential for developing critical thinking skills.

        The fifth level is Evaluating, which involves making judgments about the quality and value of information. This level requires students to use critical thinking and analytical skills to assess the strengths and weaknesses of an argument or idea. As noted by Huitt and Hummel (2003), evaluating is essential for developing an understanding of the larger implications of a concept or idea.
 

        The sixth and final level is Creating, which involves the ability to generate new and original ideas. This level requires students to use creativity and critical thinking to develop solutions to complex problems. According to Anderson and Krathwohl (2001), creating is essential for developing higher-order thinking skills.
 

        In conclusion, the new version of Bloom's Taxonomy provides a useful framework for understanding the cognitive skills that students must master to achieve effective learning. The taxonomy includes six levels: Remembering, Understanding, Applying, Analyzing, Evaluating, and Creating. Each level builds upon the previous one, with the highest level requiring the most advanced thinking skills. By understanding the taxonomy, educators can design effective learning experiences that promote critical thinking, problem-solving, and decision-making.

 

References:


          Anderson, L. W., & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. Longman.


          Huitt, W., & Hummel, J. (2003). Bloom's taxonomy of educational objectives. Educational Psychology Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. Retrieved from http://www.edpsycinteractive.org/topics/cognition/bloom.html
 

       Krathwohl, D. R. (2002). A revision of Bloom's taxonomy: An overview. Theory Into Practice, 41(4), 212-218. doi: 10.1207/s15430421tip4104_2

 

 

 


. (2566). Bloom’s Taxonomy of Learning. สืบค้น 4 สิงหาคม 2568, จาก https://edu.kpru.ac.th/english/?lang=th&page_id=350

Bloom’s Taxonomy of Learning

  • English Program
  • Education Faculty
  • Kamphaeng Phet Rajabhat University

https://edu.kpru.ac.th/english/?page_id=350&lang=th

Your privacy is important to us. We need your data just for the important process of services. Please allow if you accept the term of privacy comply with PDPA Read term and privacy policy Allow

: June 22 2022 15:08:47

© | KPRUControl Version 2.112

KPRUControl KPRULib สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
Facebook Youtube