ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร

ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
  • หน้าแรก
  • เกี่ยวกับหลักสูตร
    • หลักสูตร
    • ปรัชญาหลักสูตร
    • แผนการศึกษา
    • พันธกิจ
    • อาจารย์ประจำหลักสูตร
  • นวัตกรรม CCR-KP
  • อาจารย์ผู้สอน
    • รายชื่อนักศึกษา
    • ตารางสอน
    • ปฏิทินการศึกษา
    • ระบบกรอกผลการเรียน
  • นักศึกษา
    • รายชื่อนักศึกษา
    • ตารางเรียน
    • ปฏิทินการศึกษา
    • ตรวจสอบผลการเรียน
    • ประเมินอาจารย์ผู้สอน
    • แบบฟอร์ม / คำร้อง
  • ดาวน์โหลดเอกสาร
    • ภาระงานรายวิชาฝึกประสบการณ์
      • ขั้นฝึกฯ ระหว่างเรียน
      • ขั้นฝึกฯ ปฏิบัติการสอนในสถานศึกษา 1
      • ขั้นฝึกฯ ปฏิบัติการสอนในสถานศึกษา 2
    • เอกสารประกอบการเรียน / หนังสือเรียน
    • เอกสารอื่นๆ
  • การประกันคุณภาพฯ
  • ติดต่อเรา
    • สายตรง
  • หน้าหลัก
  • บทความตีพิมพ์


An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities

ดาวน์โหลด

An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities

เผยแพร่เมื่อ 6 กรกฎาคม 2566 49 7,539 Share

Designing the instructional model with the innovative the "Research-Based Learning Strategy Lesson Plans" of the effectiveness of the processing performance and the resulting performance (E1/E2) with the IOC value determining standardized criteria of 80/80 were developed. Students' perceptions were assessed with the 30-item "Research-Based Learning Strategies" (RBLS) in six scales. Students' creative thinking abilities adapted version into the 10-item "Creative Thinking Ability Questionnaire" (CTAQ) was used. Associations between students' perceptions of their cultivating learning strategies and their creative thinking abilities were analyzed. A sample size consisted of 626 senior teacher students from 21 Foundational Education classes in Kamphaeng Phet Rajabhat University in two semesters of the academic year 2015. Statistically significant was found that; the lessening effectiveness (E1/E2) evidenced of 80.73/80.98 over the threshold setting was 80/80. The 5-professional expert educators' responses of the IOC revealed of 0.76. The RBLS and CTAQ were validated and reliable with the internal consistency was analyzed. Students' perceptions of their RBLS and their CTAQ toward Foundational Education Subject were positive relatively. The multiple correlations R was 0.79 and the predictive efficiency value (R[superscript 2] ) indicated that 62% of the variances in students' creative thinking abilities to their classes were attributable for their perceptions of their individualized classroom environments. Suggestions that of these research findings, the designing instructional model for fostering students' creative thinking abilities with the research methodology, research procedure, sample design of research instruments and other components of this research, it would be valuable and had the highest benefit for further research study.

อ่านต่อ https://eric.ed.gov/?id=EJ1151755&fbclid=IwAR2erIBWBDpz2jtjgpkuEtsIOO_MegivqTGZ5tzgs3uGHQAdmeoDux8fgf8


ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร. (2566). An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities. สืบค้น 26 พฤษภาคม 2568, จาก https://edu.kpru.ac.th/gdtp/?lang=TH&page_id=24

An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities

  • ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร

https://edu.kpru.ac.th/gdtp/?page_id=24&lang=TH

Facebook Twitter Google Plus LINE Linkedin

ข้อมูลอื่น ๆ


ขอแสดงความยินดีกับผู้ช่วยศาสตรจารย์ท่านใหม่ ผศ.ดร.มนตรี หลินภู

ขอแสดงความยินดีกับผู้ช่วยศาสตรจารย์ท่านใหม่ ผศ.ดร.มนตรี หลินภู

เผยแพร่เมื่อ 19 ธันวาคม 2567


กิจกรรมเตรียมความพร้อมการสอบรับใบประกอบวิชาชีพครู ประจำปีงบประมาณ 2568

เผยแพร่เมื่อ 1 ธันวาคม 2567


แสดงความยินดีกับศิษย์เก่า ที่สอบผ่านเกณฑ์การทดสอบและประเมินสมรรถนะทางวิชาชีพครู ด้านความรู้และประสบการณ์วิชาชีพ ตามมาตรฐานวิชาชีพครู รายวิชาครู ครั้งที่ 2 ประจำปี พ.ศ. 2567

เผยแพร่เมื่อ 17 ตุลาคม 2567


กิจกรรมสัมมนาปลายภาคเรียนนักศึกษาออกฝึกประสบการณ์วิชาชีพครู (ขั้นปฏิบัติการสอนในสถานศึกษา 1)

เผยแพร่เมื่อ 6 ตุลาคม 2567


การตรวจประเมินคุณภาพการศึกษาภายในระดับหลักสูตร ตามเกณฑ์คุณภาพมหาวิทยาลัยเอเซียน (AUN-QA) ประจำปีการศึกษา 2566

เผยแพร่เมื่อ 14 สิงหาคม 2567


ดูทั้งหมด

โดยการใช้เว็บไซต์ของ KPRU คุณรับทราบว่าคุณได้อ่านและทำความเข้าใจ นโยบายข้อมูลส่วนบุคคล (PDPA) และข้อกำหนดในการให้บริการ ของเรา ยอมรับ

หลักสูตร ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร

Faculty of Education, Kamphaeng Phet Rajabhat University. © 2017. All Rights Reserved.
69 ม.1 ต.นครชุม อ.เมือง จ.กำแพงเพชร 62000 โทรศัพท์ 055-706555 ต่อ 2010

ปรับปรุงเมื่อ : May 02 2023 14:09:13

© ลิขสิทธิ์เลขที่ ว1.008779 | KPRUControl Version 2.112

KPRUControl KPRULib สำนักวิทยบริการและเทคโนโลยีสารสนเทศ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
Facebook