An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities
Designing the instructional model with the innovative the "Research-Based Learning Strategy Lesson Plans" of the effectiveness of the processing performance and the resulting performance (E1/E2) with the IOC value determining standardized criteria of 80/80 were developed. Students' perceptions were assessed with the 30-item "Research-Based Learning Strategies" (RBLS) in six scales. Students' creative thinking abilities adapted version into the 10-item "Creative Thinking Ability Questionnaire" (CTAQ) was used. Associations between students' perceptions of their cultivating learning strategies and their creative thinking abilities were analyzed. A sample size consisted of 626 senior teacher students from 21 Foundational Education classes in Kamphaeng Phet Rajabhat University in two semesters of the academic year 2015. Statistically significant was found that; the lessening effectiveness (E1/E2) evidenced of 80.73/80.98 over the threshold setting was 80/80. The 5-professional expert educators' responses of the IOC revealed of 0.76. The RBLS and CTAQ were validated and reliable with the internal consistency was analyzed. Students' perceptions of their RBLS and their CTAQ toward Foundational Education Subject were positive relatively. The multiple correlations R was 0.79 and the predictive efficiency value (R[superscript 2] ) indicated that 62% of the variances in students' creative thinking abilities to their classes were attributable for their perceptions of their individualized classroom environments. Suggestions that of these research findings, the designing instructional model for fostering students' creative thinking abilities with the research methodology, research procedure, sample design of research instruments and other components of this research, it would be valuable and had the highest benefit for further research study.
ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู คณะครุศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร. (2566). An Instructional Design Model with the Cultivating Research-Based Learning Strategies for Fostering Teacher Students' Creative Thinking Abilities. สืบค้น 4 กรกฎาคม 2567, จาก https://edu.kpru.ac.th/gdtp/?lang=TH&page_id=24&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1&pdf=1
ข้อมูลอื่น ๆ
ภาพกิจกรรมปัจฉิมนิเทศและฉลองความสำเร็จ นักศึกษา ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู รุ่รรหัส 65
เผยแพร่เมื่อ 17 มีนาคม 2567
ขอเรียนเชิญทุกท่านเข้าร่วมพิธีปัจฉิมนิเทศและฉลองความสำเร็จ ให้กับนักศึกษา ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู รุ่นรหัส 65
เผยแพร่เมื่อ 9 มีนาคม 2567
ภาพกิจกรรมเตรียมความพร้อมก่อนเข้าศึกษาต่อฯ นักศึกษาใหม่ ป.บัณฑิต รุ่นรหัส 66
เผยแพร่เมื่อ 7 มกราคม 2567
ภาพกิจกรรมปฐมนิเทศนักศึกษาใหม่ ป.บัณฑิต สาขาวิชาชีพครู ประจำปีการศึกษา 2566
เผยแพร่เมื่อ 6 มกราคม 2567
ศรัทธา 4 กับการพัฒนาจิตวิญญาณความเป็นครู : นิยามองค์ประกอบ และการประยุกต์ใช้
เผยแพร่เมื่อ 3 มกราคม 2567